Kawan-Kawan Lain

Sunday, March 4, 2012

Mak Jemah Dan Anak-Anaknya



Mak Jemah dah tua. laki dia kawen lari dengan janda kampung seberang, tapi mati dilanggar beca sewaktu nak pegi nikah. Mak Jemah tak sedih sebab dia tau yg laki dia memang jantan keparat.


Mak Jemah ada 3 orang anak lelaki iaitu Kambil, Kembel dan Kimball. diorang bertiga ni merupakan buaya pemalas yg amat tak berguna. kejenya mencurik dan menghabiskan beras kat rumah je


satu hari Mak Jemah mati sebab terminum racun tikus. dia ingatkan itu air basuh ikan. tu yang dia minum tu. air basuh ikan sesuai diminum untuk awet muda. gadis-gadis yg nak cantik dan kekal muda amek tips yea.


bila Mak Jemah mati, anak-anaknya jadi hilang pedoman. hilang arah. hilang jatidiri dan hilang kelakiannya. untuk mendapat duit mudah, Kambil, Kembel dan Kimball jadi mak nyah. iaitu sejenis manusia yg hidupnya dilaknat


pada suatu hari mereka nak pegi keje, ondewei nak ke sana, beca yang sama yang melanggar arwah bapak mereka melanggar mereka. mereka semua mati.


sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...