Kawan-Kawan Lain

Monday, March 5, 2012

Kisah Pak Jimbet


Pak Jimbet ni seorang manusia kebanyakan yang biasa. tua, kerepot, tak sedar diri dan nyanyuk. bininya dah 10 tahun meninggal. sekarang ni die tinggal ngan anak bujangnya Salim Aripuden. Salim Aripuden ni pulak remaja biasa seperti orang laen di kampung. kejenya maen nombor ekor, dan layang-layang. selalunya dia beli nombor ekor tu dua, satu utk dia dan satu untuk pak imam


Pak Jimbet suka tengok Kamen Rider. bagi dia, drama bertopeng ni penuh dengan pengajaran. dia dah muak tengok cerita-cerita cinta kat tv dan pawagam. Taufan Rindu la, Aku Ni Masih Singlet la, Sehijau Tahi Stelengto dan laen-laen. jemu Pak Jimbet ni katanya.


masa nak tengok cerita Kamen Rider, anaknya Salim Aripuden datang mengacau. nak tengok bola katanya. ada perlawanan penting antara PKR dan DAP. Salim Aripuden yakin yang Anwar boleh jaringkan gol dalam game tersebut.


jadi mereka pun tengok bersama-sama. maka tepatlah peribahasa melayu. air yang dicincang takkan putus. semasa tengok game tu bersama-sama, rumah mereka disambar petir lalu terbakar. mereka berdua mati


game malam tu seri. pengadil jaringkan gol dua-dua pasukan. mungkin nak buktikan yang dia tak terima rasuah dari mana-mana kelab


2 comments:

Cat Is Na! said...

Sedddiihh~ -..- tak semena-mena mati kena sambar petir.. grr

M' said...

biasa la.tak semua drama habis dgn hepi ending.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...