Kawan-Kawan Lain

Tuesday, May 29, 2012

Malas Betul





beberapa hari lagi aku dah nak kene balek UiTM. bape hari tu dah boleh bilang pakai jari dah. yang kudung tu tak payah la susah-susah kira. pakai la sempoa.


aku banyak benda lagi tak setel kat sini. tido aku tak cukup, kucing aku sakit, lembu-lembu aku mula meragam sakit lembu gila. rumput pun dah layu. itu aku ada, cuba kalau aku dah takda, sape nak uruskan semua tu? adik aku? tali kasut pun mak aku yg ikatkan.


aku tak malas cuma aku belum bersedia. aku sekarang tengah sibuk dengan kerjaya seharian. pagi nak kene menoreh, tengahari nak kene carik kayu api, petang nak kene petik durian, malam pulak nak kene tuai padi. hidup aku tak senang mcm orang kaya atau remaja-remaja yg melepak tepi loji malam-malam dgn gitar


kecik-kecik dulu cita-cita aku nak jadi batman. bila sekolah rendah nak jadi ahli bomba. sekolah menengah aku dah rasa susah jadi cita-cita aku masa tu jadi posmen je. senang. bila masuk unibesiti ni aku dah berenti berharap.





7 comments:

sis92 said...

wa pun malas nak bali uitm sobsobs

Cik Jelly Chan (CJC) said...

same ahh...aku pong banyak keja lagik...malas nak balik uitm...sob sob sob...

M' said...

eh korang berdua pun sama?serupa la kita

[ miSsNanA ] said...

bila dah lama sangat cuti macam lar.. huhhuu

M' said...

tu la pasal

Nor Amira said...

bayknyer keje nak dibuatnye hehe :)

M' said...

haha.orang terajin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...