Kawan-Kawan Lain

Friday, April 25, 2014

Typical Malay





Sabariah seorang perempuan melayu yg saaaaaaaaaaaangat cantik. pada suatu hari Sabariah nak gi Mydin kat Puduraya. Nak carik mekap katanya. nak tambahkan kecantikan katanya. solek dia dah macam katak Jiraiya dah. dia pegi hari jumaat. otw tu memang jumpa lah orang orang yg nak gi mejid. selain tu nampak jugak malaun malaun yg tak pegi mejid bawak kereta manual dia pusing pusing stesen LRT sambil gelakkan lelaki yg bawak kereta auto


"woi, bwk kereta auto ke?? lelaki sejati bawak kereta manual la kahkahkah"


kata lelaki lelaki tu sambil pecut laju. typical malay. bawak kereta manual tu lelaki sejati. tapi tak semayang jumaat. kalau bapok pegi semayang jumaat pun lagi sejati dari lelaki yg mengaku lelaki sejati tapi tak semayang jumaat. diorang ni sama la macam lembu. yelah lembu kan tak semayang jumaat. semayang jumaat tu sah sah la wajib utk lelaki.


eh ni aku nak cerita pasal Sabariah. bukan lembu. hehe. silap. disebabkan hari tu hari jumaat, nampak la bangla bangla nak gi mejid. Sabariah pun ape lagi, dengan rasisnya setatlah ngumpatnya.


"eee hitamnyaaaa"
"eee busuknyaaaaaa"
"eeee hodohnya.."
"eeee banglanyaaaa..."


pastu sampai la dia kat mydin. nampak banner gambar artis korea yg menari nari tu. ape lagi naik la miang dia. 38 selfie dia boleh ambik dengan 1 gambar artis pujaan hatinya.


bangla yg nak semayang jumaat dihina hina. tapi artis kpop yg ntah bersunat ke idak tu la yg dilutut sembahnya. biasa la. typical malay. "cinta sejati datang dari hati, bukan paras rupa"


tengok aje la macam mana orang sekarang ni


teehee





1 comment:

Nur Haziqah Mohd Rosli said...

this is deep yet so true. #typicalmalay

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...