Kawan-Kawan Lain

Wednesday, March 5, 2014

Penyakit Lembu Gila





walaupun lembu ni tak haram dipegang, rasanya lagi sakit kalau dipanggil lembu. sebab orang kata lembu disinonimkan sebagai bodoh. orang mana cakap aku taktau la. lembu ni comel sebenarnya. dia jadi tak comel bila dia berak depan rumah, depan pagar, dalam halaman rumah, atas kereta. tapi kalau lembu berak dalam rumah, ha memang lembulah orang yg kasi lembu masuk dalam rumah. 


lembu ni haiwan. tapi kalau marah, jarang kita guna perkataan lembu. sebagai contoh, Ah Feng bawak kereta, nak elak lembu punya pasal, beliau termasuk dalam longkang depan rumah Haji Talib Yamdin. habis jatuh pokok kelapa kesayangan Haji Talib Yamdin tu. dan dua dua akan cakap


"Babi punya lembu"


walaupun singa dikatakan raja haiwan, manusia lagi gemar sebut balikbaya. aku tak boleh taip babi. budak budak bawah umur baca blog aku. sebagai remaja yg hidup zaman 'gua dan lu' sebagai lingua franca setiap negeri di malaysia, aku membuat kajian ramai manusia gemar menyebut balikbaya tu.


kalau dibuat pilihan raya hutan-hutan simpan malaysia, babi mungkin ada peluang jadi raja haiwan menjatuhkan singa.


teehee



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...