Kawan-Kawan Lain

Thursday, April 12, 2012

Tips Nak Cemerlang Dalam Pelajaran



1. Jangan studi. cukup sekadar gunakan buku sebagai lapik untuk makan di atas lantai



2. Banyakkan main game. bila main game banyak, otak akan jadi cerdas dan cergas



3. Banyakkan tido. paling kurang 10 jam dan waktu paling afdhal ialah selepas asar



4. Gunakan segala yang berada dipersekitaran utk meniru. conteng kaki dan tangan atau conteng baju rakan



5. Jika ada rakan yang studi, jerang air hingga mendidih dan curahkan atas buku rakan. jika dia marah, pegi dapur, amek pisau dan menjerit macam kena rasuk utk 5-6 minit. bila dah reda, cakap itu ialah efek studi banyak-banyak.



6. Basuh pinggan lepas makan untuk mengelakkan dari dipandang serong oleh rakan-rakan.



7. Tepat pukul 12 tengah malam, naik motor dan pegi depan balai polis. jadi itu sebagai tempat untuk berlumba dan tempat buat skil lipat-lipat motor. jika polis keluar, jangan lari, tapi merangkak dengan pantas



8. Susun selipar dan kasut sebelum keluar rumah



9. Sebelum tido, pastikan rumah dikunci takut-takut ada buaya masuk. ini penting bagi mereka yang tinggal di atas pokok.



10. Main bola dalam rumah. sepak kuat-kuat supaya jiran sebelah tak boleh tido. ini supaya mereka boleh qiamulail. dan pastikan ada pinggan mangkuk yang pecah.



11. Bukak air banyak-banyak sampai melimpah. ini penting supaya, kalau ada orang minyak masuk, tapak kaki mereka takkan kotorkan lantai.



12. Jangan masuk dewan peperiksaan sebelum 28 minit lambat. bila pengawas masuk, bagitau yang hero selalu datang lambat. 



13. Untuk soalan objektif, pastikan bilangan jawapan utk setiap pilihan jawapan seimbang. sebagai contoh kalau soalan ada 40, pastikan jawapan utk A ada 10, B ada 10, C ada 10 dan D juga ada 10. keseimbangan tu penting.



14. Untuk soalan subjektif pula, digalakkan jawab 10 minit sebelum habis masa. ini kerana idea akan datang pada saat-saat yang genting



15. Digalakkan menulis jawapan seperti "sila rujuk buku teks" dan "no komen"



16. Sebagai sentuhan terakhir, pelajar perlu menulis ayat meminta simpati dibelakang kertas jawapan. sebagai contoh "mak saya dah tua, ayah saya kawen lari, kakak saya lari lombok, adik saya jual tam-tam tepi jalan. hidup saya susah. tolong la pelihara saya. kalau tak terpaksa la saya masuk mentor 7"



17. Siap atau tak, hantar je kertas tu. buat muka sombong dan berlagak macam komfem dapat A. gelak kuat-kuat sambil cakap senang. jangan sesekali mengalirkan air mata.



18. sebelum keluar, amek gambar dan upload kan ke fesbuk.



19. kalau nampak ada pelajar yang berbincang-bincang pasal exam tadi, hendaklah kalian tumbuk satu per satu.



20. Pergi bilik pensyarah, tuliskan nota berbunyi "wahai tuan yang dikasihi, nak tengok kereta tuan terbakar tak? kalau tak apakata bagi kelas 3A** ni semua A". seeloknya gunakan nama kelas sebab kalau bagitau nama individu nanti pensyarah panggil polis. lepas tulis nota, selitkan bawah pintu bilik beliau.







5 comments:

SYAHMI said...

gila arr ko...idea yang sangat 'Kaboomm!!!'.....tergelak aku baca

M' said...

aku amalkan semua tu

SYAHMI said...

TERBAIKK!!!

M' said...

apehal aku tak boleh akses blog kau?

Mahirah Zakir said...

aku harap semua ni bekesan!hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...