Kawan-Kawan Lain

Tuesday, January 29, 2013

Sehlahmaht Pahgih




malam tadi Halim mimpi pocong. die mimpi yg pocong tu senyum kat dia. Halim tak terpikat sebab pocong tu lelaki. Halim sangat takut lalu terbangun dari tido. dia tengok henset dia. takda message. sian beliau forever alone. jam kat henset tu pukul 6 pagi.


Hali terduduk sambil terfikir sesuatu. aku taktau dia fikir ape sebab aku bukan Halim. pastu Halim ambek rokok indon dan nyalakan. asap berkepul kepul bukan main macam lori kayu balak lalu depan stesen bas. dua minit pastu Halim terfikir


"bila pulak aku merokok ni?"


dia campak rokok tu bawah katil, tarik selimut kawan dia dan sambung tido. keesokannya sebuah rumah sewa pelajar universiti terbakar. Halim mati tanpa siapkan esaimen yang lecturernya bagi. Lecturer dia sumpah sakit hati. rasa nak bar je Halim tu. tapi semua dah terlambat sebab Halim dah takda lagi


selamat pagi kawan-kawan.



2 comments:

Cik Jelly Chan (CJC) said...

ini cerita sedih ke?hahaha..eh asal aku gelak

M' said...

heheh. cerita tak berilnmiah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...