Kawan-Kawan Lain

Sunday, January 27, 2013

Hari Ini Dalam Malaysia




hari ni aku bangun awal. apesal ntah awal aku pun taktau. tapi yang pasti aku bangga la. maknanya hari ni aku boleh buat benda benda yg produktif. mula mula sekali aku tutup kipas biar roomate aku panas. lepas tu aku pegi studi.


alhamdulillah semua yang aku studi masuk. walaupun chapter yg belum aku belajar lagi. aku baca tajuk utama je dah pandai dah. tu belum lagi aku baca biodata penulis buku. aku buat latihan semua menjadi. semua betul. bukan nak belagak la kan.


lepas tu aku pegi sapu sampah depan rumah. ntah kenapa aku rajin semacam hari ni. pastu makcik jiran sebelah rumah offer makan kuih yang dia buat. free woi. sape taknak. tapi aku saje la buat buat muka segan. jaga maruah la katakan.


aku korek hidung pastu calit kat meja makan. makcik tu tak marah. lepas tu aku makan banyak banyak. murah rezeki bangun awal ni. lepas tu aku dah kenyang aku nak balek la sebab perut aku sakit. takkan aku nak tumpang berak rumah makcik tu kan?


tengah tengah picit jerawat dlm bilik air tu, air mesin basuh masuk. terkejut aku. nak ngelak punya pasal kaki aku terjatuh masuk dalam lubang jamban.


pastu sedar sedar aku atas katil. tengok jam pukul 2 petang. jimbit. mimpi rupanya. sekarang aku rasa baru logik. jadi aku ambik keputusan nak studi macam dalam mimpi tadi. tapi bukan sekarang sebab sekarang aku nak main game.






2 comments:

Unknown said...

Para que as coisas dêem certo na nossa vida é necessário fazer uma vida limpa e com muita dignidade.
As festas religiosas serão acontecimentos que avivam em nós a fé em Deus e em nós enchendo-nos de esperança e luz.

M' said...

ohh..aparentemente tão

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...