Kawan-Kawan Lain

Saturday, November 3, 2012

Salim dan Ibunya






Ibu : Salim!!!! belikan gua telur. eh belikan mak telur. mak nak buat kek sempena beruk kau mati ni!!


Salim : ape mak ni..Salim, Salim..Sally laa. garang sangat mak ni. tu la tengok lagi KL Gangster ngan WWE tu. kan dah kasar macam Adibah berkulitkan kertas pasir


Ibu : yang kau tu lembik macam sotong tu kenape? buang tebiat. aku pasang KL Gangster ngan WWE tu nak kasi kau tengok. ni tak habis habis tengok rancangan realiti. lepas tu menangis macam pondan. eeee.. geramnye aku ngan pondan sekor ni


Salim : emmmak.. sampai hati kata Sally pondan. Sally merajuk nak keluar rumah. baidewei, pinjam selendang pink mak ni yeee.


Ibu : ha elok la tu. dua alam punya anak. dah la pondan, pakai macam pondan tahula digilai oleg pondan. alang alang belikan mak telur. kau balek tangan kosong, mak lempang kau tujuh petala langit.


__________________________________________


Salim : maakk..anak kesayangan mak yg macam barbie doll ni dah balekk


Ibu : babi babi, tak habis habis nak jadi natang haram tu. dah elok elok manusia nak jadi pondan binatang haram tu pulak. tu la abang dulu ngidam anak perempuan lepas tengok cerita Sutun dan Sutun 2. kan dah sotong betul anak kita ni. (sambil tengok gambar arwah suami)


Salim : mak nah telur ayam ni.


Ibu : ai, tak berkurang langsung duit mak bagi kau ni. mana kau dapat telur ayam ni? kau rembat telur ayam Pak Seman Miang tu lagi ke? ke Pak Taib Disko? ke Mak Tom Toye?


Salim : ape la mak ni. dah dapat free ambik je la. eeeii huru hara tau..


Lepas 6 minit


Ibu : SALIMMMMM!!! ni telur rebus bahlol. macam mana aku nak buat kek pakai telur rebus???


Salim : Sally dapat dari kenduri kawin depan sana. hik hik.


*cite takde motif


6 comments:

Cik Jelly Chan (CJC) said...

ehh dah habeh?memey tak de motif..hehe
moral of story?jangan jadi pondan..eh

M' said...

CJC: ntah cite ni mmg takdak motif.saje nak mengisi blog.hehe

Nurul Amira Mohamad Salleh said...

jom g thai ! hehe :D

M' said...

taknak byk pondan.haha

Nurul Amira Mohamad Salleh said...

kalau indon lak ? haha

M' said...

kau belanja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...